Assetmanager Vastgoed
VNR-69159
Functieomschrijving:
In het kort
- Je onderhoudt duurzame relaties met huurders en zorgt voor heldere afspraken.
- Je levert een bijdrage aan een adequate inzet van de gevarieerde vastgoedportefeuille van Amsterdam voor maatschappelijke en andere partijen.
- Je werkt samen met collega’s binnen een gedreven team van 30 vastgoedprofessionals aan een toekomstbestendige stad.
De functie
Als assetmanager Vastgoed ben je verantwoordelijk voor het op de juiste wijze verhuren van jouw deel van de gevarieerde vastgoedportefeuille van Amsterdam én je bent het aanspreekpunt voor die huurders. Je werkt nauw samen met de directie(s) van jouw deel van de themaportefeuille, bijvoorbeeld de directie Sport en Bos voor de themaportefeuille Sport. Deze directie(s) draagt de organisaties aan waaraan je verhuurt of …. Deze directie bepaalt welke organisatie het betreffende vastgoed kan huren. Binnen de directie Gemeentelijk Vastgoed werk je samen met projectleiders beheer en onderhoud, financieel adviseurs en andere collega’s om het onderhoud en de financiën van de gebouwen goed te regelen.
Dit doe je op een gemiddelde werkdag
- Pas je het vastgestelde huurbeleid toe, inclusief integriteitsonderzoek, en zorg je voor correcte contractvorming (of beëindiging)
- Zorg je er voor dat de ruimte gereed is voor oplevering aan de huurder, inclusief het proces-verbaal van oplevering en sleuteloverdracht
- Beantwoord je vragen van huurders
- Werk je nauw samen met de betrokken directie(s) van jouw deel van je themaportefeuille én juristen, financieel adviseurs en projectleiders beheer en onderhoud
- Registreer je administratief en financieel nieuwe en gewijzigde contracten
- Signaleer je tijdig bijzonderheden binnen je portefeuille (bijv. betalingsachterstanden) en handelt daarop, eventueel door dit te escaleren
- Schrijf je de daarbij behorende notities
- Signaleer je tijdig vrijkomend vastgoed en breng je het in de procedure Vrijkomend Gemeentelijk Vastgoed; • Draag je bij aan het realiseren van tijdelijke alternatieve huisvesting bij verduurzaming van een verhuurde ruimte in je portefeuille.
Als assetmanager adviseer je ook over:
- Wensen van stadsdelen en andere directies over (tijdelijk) gebruik van panden en terreinen
- Afwijkende bepalingen in huurcontracten
- Vragen en klachten van huurders
- Functiewijzigingen van panden binnen jouw portefeuille.
Over de klant:
Inzet van ZZP'er niet mogelijk.
Eisen:
- Een afgeronde hbo-opleiding, bij voorkeur in Vastgoedmanagement, Bedrijfskunde of Bouwkunde.
- Minimaal 3 jaren werkervaring opgedaan binnen een overheidsorganisatie met: o Het opbouwen en onderhouden van huurdersrelaties. o Het toepassen van huurrecht en andere relevante regelgeving (bijv. Omgevingswet). o Financiële kant van vastgoed. o Onderhoudsmanagement; je hebt voldoende basiskennis om gesprekspartner te zijn van onze onderhoudsspecialisten
Competenties:
- Omgevingsbewustzijn: Laat blijken goed geïnformeerd te zijn over vakinhoudelijke, organisatorische, maatschappelijke, politieke ontwikkelingen of andere omgevingsfactoren en weet deze effectief te benutten voor de eigen functie of organisatie.
- Samenwerken: Levert een constructieve bijdrage aan een gezamenlijk resultaat, in het bijzonder aan de sfeer en de relaties binnen de groep of het team.
- Relatiebeheer: Bouwt persoonlijke relaties op met klanten en andere contactpersonen, onderhoudt en benut ze.
- Initiatief: Onderneemt zelfstandig actie. Signaleert kansen en zet deze om in verbeterings- en vernieuwingsacties, die bijdragen aan betere organisatieprestaties.
- Resultaatgerichtheid: Concrete doelen als uitgangspunt nemen voor het eigen gedrag en hieraan vasthouden totdat het doel bereikt is.
- Overtuigingskracht: Oefent, op basis van persoonlijk overwicht, invloed uit op mensen en situaties, gericht op acceptatie en het overwinnen van weerstanden. Communiceert ideeën duidelijk en stellig.
Arbeidsvoorwaarden:
Interesse?
Stuur ons dan uiterlijk 31 januari 2025, voor 12:00 uur je recente CV + motivatie voor deze rol, samen met je beschikbaarheid/geplande vakanties en je all-in uurtarief excl. BTW.
Jouw weg naar succes?
In 7 stappen en enkele dagen
- 1
Vind jouw opdracht
- 2
Reageer: stuur ons je cv
- 3
Wij checken jouw profiel met de opdracht(gever)
- 4
Telefonisch kennismaken met een recruiter van Circle8
- 5
Is er een match? We stellen je voor
- 6
Intakegesprek bij de opdrachtgever
- 7
Contract en let's go!