VNR-72546
Reageren kan al binnen 2 minuten
Functieomschrijving:
IB&P is een continu verbeterproces: ons werk is van vitaal belang en nooit af. De privacy adviseur is in staat de dagelijkse werkzaamheden tijdig, nauwkeurig en deskundig zelfstandig of juist in samenwerking uit te voeren. Dat varieert van eenvoudige vragen tot uitvoeren van uitgebreidere adviezen. Het accent ligt vooral in het goed beheersen en bewaken van de basiswerkzaamheden van privacy. Daarnaast zijn er tal van adviestrajecten en projecten waarin er volop de diepte in kan worden gegaan. Kortom, de privacy adviseur beheerst de basis uitstekend en ondersteunt het RVB in het volbrengen van verdere verbeteringen.
Taken en verantwoordelijkheden
• Uitvoeren van dagelijkse werkzaamheden, waaronder het tijdig, nauwkeurig en deskundig afhandelen van vragen en meldingen en het bijhouden van de status daarvan in het incidentmanagementsysteem.
• Uitvoeren van Privacy Impact Assessment (PIA’s) en verwerkersovereenkomsten, registratie en beheer van datalekken en bijhouden van het datalekregister en verwerkingsregister.
• Het zelfstandig geven van basisadviezen over de verwerking van persoonsgegevens in de dagelijkse praktijk.
• Het in voorkomende gevallen laten aanpassen van processen en systemen, als ook het ervoor zorgdragen dat medewerkers met de aanpassingen kunnen werken.
• Het versterken van de volwassenheid onder andere door het opstellen van documenten, zoals beschrijvingen, FAQ, handreikingen.
• Het vergroten van de awareness onder medewerkers, door middel van voorlichting zoals het geven van trainingen.
Competenties & vaardigheden:
• Goed kunnen prioriteren, maken en bewaken van tijdplanning.
• Toegankelijk en hulpvaardig voor collega’s.
• Juiste balans van flexibiliteit en vasthoudendheid; resultaat- en oplossingsgericht.
• Sterk analytisch en denkvermogen; initiatiefrijk.
• Heeft overtuigingskracht in het adviseren van stakeholders.
• Schakelt flexibel tussen mensen/projecten en anticipeert snel en adequaat op veranderende omstandigheden.
• Begrip van bedrijfsprocessen, de bestuurlijke organisatie en automatisering.
• Goede schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden; doortastend.
• Zorgvuldig en onderbouwd adviseren, waar nodig begrijpelijk toe kunnen lichten.
• Kan zowel zelfstandig en in teamverband opereren; aandacht voor details.
• Juiste combinatie van inhoudelijke kwaliteit en procesoriëntatie; goede omgang met belangenconflicten, gevoel voor politiek.
De opdracht die gewaardeerd is met een schaal 11, omvat de volgende aanvullende eisen:
• Ervaring: meerdere klantgebieden, meerdere producten en processen.
• Kennis en vaardigheden: weet informatie zodanig te ordenen dat er binnen het team overzicht ontstaat. Weet werkzaamheden die binnen het team plaatsvinden te plannen, te organiseren en te coördineren. Toont voorbeeldgedrag. Heeft kennis en ervaring met Rijksbrede standaarden en modellen.
Over de klant:
Het Rijksvastgoedbedrijf beheert de gebouwen en gronden van de Rijksoverheid en Defensie. De dienst valt onder het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties en is verantwoordelijk voor het beheer en de instandhouding van de grootste en meest diverse vastgoedportefeuille van Nederland, inclusief Caribisch Nederland.
Eisen:
- De kandidaat beschikt over een afgeronde HBO opleiding (juridisch / bedrijfskunde / informatievoorziening of vergelijkbaar)
- Kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van gegevensverwerking met een juridische component
- Kandidaat beschikt over aantoonbare kennis van- en heeft geadviseerd over Algemene Verordening Gegevensverwerking
Wensen:
- Mate van ervaring met privacywetgeving en/of informatiebeveiliging en/of bent bereid je hier verder in te verdiepen (toegelicht in motivatie/eventueel gesprek
- Mate waarin de kandidaat ervaring heeft met het bijhouden van meldingen in een geautomatiseerd systeem
- Mate waarin de kandidaat over de genoemde competenties en vaardigheden beschikt, heldere adviezen kan schrijven en in staat is regelgeving te vertalen naar de uitvoering op de werkvloer
- Mate van ervaring en/of affiniteit met de organisatie van de opdrachtgever
- Kandidaat beschikt over een Certificering CIPP/E en/of CIPM en/of DPO of soortgelijk
Competenties:
• Klantgerichtheid
• Plannen en organiseren
• Analyseren
• Resultaatgericht
• Samenwerken
• Overtuigingskracht
• Omgevingsbewustzijn
• Voortgangscontrole
• Zelfontwikkeling
• Creativiteit
• Helicopterview
• Netwerk
Arbeidsvoorwaarden:
Interesse?
Stuur ons dan uiterlijk 22 april 2025, voor 12.00 uur je recente CV + motivatie voor deze rol, samen met je beschikbaarheid/geplande vakanties en je all-in uurtarief excl. BTW.
Voor vragen over deze procedure kunt u contact opnemen met Gerry van Guine
Jouw weg naar succes?
In 7 stappen en enkele dagen
- 1
Vind jouw opdracht
- 2
Reageer: stuur ons je cv
- 3
Wij checken jouw profiel met de opdracht(gever)
- 4
Telefonisch kennismaken met een recruiter van Circle8
- 5
Is er een match? We stellen je voor
- 6
Intakegesprek bij de opdrachtgever
- 7
Contract en let's go!