Programmamanager
VNR-70420
Functieomschrijving:
De werkzaamheden die nodig zijn om deze veranderingen in gang te zetten zijn in een programma georganiseerd. In dit programma werken medewerkers van DICTU zelf, maar ook van de strategisch partner van DICTU, zijnde Accenture. Er zijn verschillende ‘programmalijnen’ gedefinieerd van waaruit de programmawerkzaamheden worden uitgevoerd. De programmamanager geeft functioneel en hierarchisch leiding aan de medewerkers in het programma.
DICTU is op zoek naar een programmamanager die de algehele leiding van het programma op zich neemt, de medewerkers in het programma functioneel aanstuurt, de voortgang van de ‘programmalijnen’ bewaakt, daarover rapporteert aan de stuurgroep van het programma en het directieteam van DICTU. Daarnaast draagt de programmamanager zorg voor een professionele en zakelijke samenwerkingsrelatie met de strategisch partner Accenture op basis van een goede onderlinge verstandhouding die gebaseerd is op vertrouwen.
De programmamanager stuurt op de doelstellingen van zijn programma (vastgesteld door de stuurgroep), levert zijn deliverables op tijd op, zorgt voor decharge en draagt datgene wat is opgeleverd over aan een onderdeel van de lijnorganisatie. Voor DICTU is dit een grote transitie, vandaar dat in het programma naast vernieuwing van technologie en (voortbrengings)processen ook veel aandacht is voor de cultuuraspecten die hierbij een rol spelen. De programmamanager heeft daarom, naast technologische en organisatorische aspecten ook veel oog op de cultuuraspecten die randvoorwaardelijk zijn voor het slagen van de transitie en intervenieert daarop wanneer nodig.
Achtergrond opdracht
DICTU heeft enkele jaren geleden een bedrijfsstrategie uitgebracht. In deze strategie staat onder meer dat DICTU:
- Technologisch gaat doorontwikkelen en meer gebruik gaat maken van (public) cloud technologie.
- Zijn voortbrengingsprocessen gaat aanpassen teneinde een sneller time to market te realiseren.
- Niet meer alles zelf blijft doen maar meer gaat samenwerken met andere (markt en overheids)partijen.
Over de klant:
DICTU levert ICT en digitale diensten voor Ministerie EZK en een aantal andere ministeries. Ze zet haar kennis en ervaring in om de beleids- en organisatie doelen van haar opdracht gevers optimaal te ondersteunen. Daarbij speelt ze in op de nieuwste technologische ontwikkelingen, zoals de Cloud. Ook borgt ze een hoogwaardige beveiliging van de gegevens die ze technisch beheert en bewaart. Meer informatie vindt u op https://www.dictu.nl
Eisen:
- Minimaal 10 jaar WO werk- en denkniveau.
- Minimaal 5 jaar werkervaring in soortgelijke functie en niveau (politiek-besturlijke omgeving).
- Minimaal 5 jaar werkervaring in de ICT.
- Ervaring met samenwerken met een (externe) strategisch partner.
Wensen:
Opleiding op het gebied van ICT, bestuurlijke informatica of bestuurskunde. Daarnaast kennis van en ervaring met implementatie- en verandertrajecten liefst binnen en buiten het rijk.
Competenties:
- Overtuigingskracht.
- Omgevingsbewustzijn.
- Communicatief sterk.
- Bestuurlijke sensitiviteit.
- Organisatiesensitiviteit.
- Visie op de lange termijn.
- Netwerken.
- Leidinggevende ervaring.
Arbeidsvoorwaarden:
Voor onze Interesse?
Stuur ons dan uiterlijk 30 januari 2025, voor 17.00 uur je recente CV + motivatie voor deze rol, samen met je beschikbaarheid/geplande vakanties en je all-in uurtarief excl. BTW.
Let op: De aanvraag betreft een ondersteunde rol en volgt instructies op van leidinggevende. Dit past niet binnen de wet DBA. Hierdoor is het niet mogelijk om ZZP'ers te contracteren. Eventueel geïnteresseerde ZZP'ers kunnen zich op detacheringsbasis (= in loondienst) laten aanbieden door Circle8. Voor vragen over deze procedure kunt u contact opnemen met Vera van Soelen.
Jouw weg naar succes?
In 7 stappen en enkele dagen
- 1
Vind jouw opdracht
- 2
Reageer: stuur ons je cv
- 3
Wij checken jouw profiel met de opdracht(gever)
- 4
Telefonisch kennismaken met een recruiter van Circle8
- 5
Is er een match? We stellen je voor
- 6
Intakegesprek bij de opdrachtgever
- 7
Contract en let's go!