Terug
Amsterdam
12 maand(en)
36 uur per week
2-12-2024
2-12-2024
Reageer nu
VNR-67988

Functieomschrijving:

In het kort

Ben jij de verbinder die de afstemming verzorgt tussen de gebruikers, opdrachtgever en de beheerder en huisvestingsplannen omzet naar een concreet project. 

De functie

Als ontwikkelmanager adviseer je over vernieuwing van vastgoed en begeleid je het proces tot aan de oplevering van het nieuwe vastgoed. De ontwikkelmanager heeft dus zowel een adviserende rol als een opdrachtgevende / coördinerende rol naar bouwmanagers en adviseurs. 

Je bent de ‘linking pin’ tussen het project en de directie Vastgoed. Dit betekent dat de ontwikkelmanager vanaf het moment van een huisvestingsvraag tot aan de oplevering van de nieuwe huisvesting het proces begeleidt namens Vastgoed als toekomstig eigenaar binnen de meegegeven programmatische, vastgoed- en financiële kaders. In voorkomende gevallen heb je ook de rol van uitvoerend projectmanager namens een opdrachtgever, te weten Vastgoed of een beleidsdirectie. 

Dit doe je op een gemiddelde werkdag

  • Weeg je diverse belangen en aspecten tegen elkaar en zet je deze om in heldere adviezen. Adviseer je opgavehouders (andere directies en stadsdelen) en de directie Vastgoed over huisvestings- en vastgoedvraagstukken; bijvoorbeeld over het creëren van ruimte voor maatschappelijke voorzieningen bij gebiedsontwikkeling of herhuisvesting of bestemmingswijzigingen voor panden;
  • Draag je zorg voor een ordentelijke, tijdige, volledige aanlevering van bestuurlijke huisvestings- en vastgoeddossiers aan het bestuur en de terugkoppeling ervan richting de organisatie. Je bent in staat collega’s te adviseren en te begeleiden bij de hieraan verbonden processen, formats en systemen;
  • Lever je een bijdrage aan projectplannen en stel je businesscases op alsmede de financiële bijlage bij een investeringsbesluit;
  • Stel je ontwikkelstrategieën, ontwerpen, notities e.d. op, waarbij je zorgdraagt voor een omgevingsanalyse en adviseert over de wijze c.q. afnamecondities van de realisatie van de huisvestingsvraag;
  • Draag je zorg voor uitvoering van het programma of project, door bijvoorbeeld onderhandelingen te (laten) voeren voor aankoop van een asset, passend binnen het programmatisch en financieel kader;
  • Zoek je afstemming met de diverse betrokken partijen zoals bijvoorbeeld met de opdrachtgever, toekomstige gebruikers, omwonenden, etc.;
  • Stuur je bouwmanagers, projectleiders en -medewerkers functioneel aan;
  • Bewaak je de voortgang van de projecten en rapporteer je over de voortgang, uitputting van middelen en beslismomenten door het laten opstellen van voortgangsrapportages;
  • Draag je zorg voor toetsing en verantwoording van behaalde resultaten en adviseer je over toekomstige vernieuwing van het vastgoed.

Over de klant:

Deze opdracht is alleen geschikt om op detacheringsbasis uit te voeren (geen zzp i.v.m. WDBA)

Eisen:

  • Voltooide WO-opleiding;
  • Minimaal 3 jaren relevant werkervaring in een soortgelijke functie;
  • Minimaal 3. jaren ervaring met project- en procesmanagement;
  • Minimaal 3 jaren ervaring met de financiële kant van vastgoedontwikkeling;

Wensen:

  • Ruime ervaring met vastgoedontwikkeling in de gemeentelijke context en bijbehorende bestuurlijke processen en het politieke krachtenveld;
  • Ervaring met de initiatief- en onderzoeksfase, het uitvoeren van haalbaarheidsonderzoeken voor het ontwikkelen van maatschappelijk vastgoed zoals bijv. sportgebouwen, buurtkamers/huizen, jongerencentra, ouderkindcentra, kinderdagverblijven, speeltuingebouwen, kinderboerderijen;
  • Ervaring met het werken binnen een ambtelijke organisatie.

Competenties:

  • Omgevingsbewustzijn: Laat blijken goed geïnformeerd te zijn over vakinhoudelijke, organisatorische, maatschappelijke, politieke ontwikkelingen of andere omgevingsfactoren en weet deze effectief te benutten voor de eigen functie of organisatie.
  • Samenwerken: Levert een constructieve bijdrage aan een gezamenlijk resultaat, in het bijzonder aan de sfeer en de relaties binnen de groep of het team.
  • Relatiebeheer: Bouwt persoonlijke relaties op met klanten en andere contactpersonen, onderhoudt en benut ze.
  • Initiatief: Onderneemt zelfstandig actie. Signaleert kansen en zet deze om in verbeterings- en vernieuwingsacties, die bijdragen aan betere organisatieprestaties.
  • Resultaatgerichtheid: Concrete doelen als uitgangspunt nemen voor het eigen gedrag en hieraan vasthouden totdat het doel bereikt is.
  • Overtuigingskracht: Oefent, op basis van persoonlijk overwicht, invloed uit op mensen en situaties, gericht op acceptatie en het overwinnen van weerstanden. Communiceert ideeën duidelijk en stellig.

Arbeidsvoorwaarden:

Interesse?

Stuur ons dan uiterlijk 2 december 2024, voor 12.00 uur je recente CV + motivatie voor deze rol, samen met je beschikbaarheid/geplande vakanties en je all-in uurtarief excl. BTW.

Let op: De aanvraag betreft een ondersteunde rol en volgt instructies op van leidinggevende. Dit past niet binnen de wet DBA. Hierdoor is het niet mogelijk om ZZP'ers te contracteren. Eventueel geïnteresseerde ZZP'ers kunnen zich op detacheringsbasis (= in loondienst) laten aanbieden door Circle8. Voor vragen over deze procedure kunt u contact opnemen met Herald.

Jouw weg naar succes?

In 7 stappen en enkele dagen

  • 1

    Vind jouw opdracht

  • 2

    Reageer: stuur ons je cv

  • 3

    Wij checken jouw profiel met de opdracht(gever)

  • 4

    Telefonisch kennismaken met een recruiter van Circle8

  • 5

    Is er een match? We stellen je voor

  • 6

    Intakegesprek bij de opdrachtgever

  • 7

    Contract en let's go!